sâmbătă, 6 decembrie 2008

Auro-Luceafarul

Ma sui eu joi seara in metrou la Titan ca sa merg spre centru. Aveam castile in urechi si ascultam Led Zeppelin la un nivel care sa acopere discutiile din metrou. La Dristor se suie un aurolac cu caciula trasa peste ochi, se asaza in genunchi si incepe bineinteles cu celebrul "doamnalor si domnilor..." pe care l-am prins intr-o pauza dintre doua melodii. Metroul pleaca de la Mihai Bravu fara ca el sa dea semne ca ar termina de vorbit si ca ar incepe sa colinde prin vagon sa colecteze banii. Cand se termina melodia din casti prind cateva cuvinte de-ale lui si repede opresc playerul ca sa il ascult. Cand metroul a ajuns la Timpuri noi el a terminat de vorbit. Pana atunci, timp de doua statii de metrou, a recitat jumate din Luceafarul lui Eminescu. A strans 6-7 lei de la persoanele din vagon. I-am dat si eu un leu numai pentru ca a reusit sa invete poezia, ca eu in liceu nu am reusit (lenea prea mare).
Nu m-ar deranja sa aud cate o poezie recitata in metrou. Ar fi mult mai apreciata decat placa standard cu "suntem 15 frati acasa si tata ne-a parasit".
Daca tot sunt la capitolul asta... acum cativa ani, in metrou se suie un aurolac si da play: "Doamnelor si domnilor, aveti mila...etc...etc...etc. Tata a murit de inima, avea astm."

Un comentariu:

fata cu floarea din vioara spunea...

Doar jumatate de "Luceafar"?! Putin...Altii stiu tot "Luceafarul", plus versiuni. Asa ca probabil ca ar fi trebuit sa ii dai omului jumatate de leu pentru jumatate de poezie. Si oamenii care mor de inima nu pot avea astm?! Oricum, alaturare e aiurea, dar cred ca e posibil din punct de vedere medical sa fie asa. O sa ma interesez. Pup!